Nej det er ikke mig der er begyndt at få reklamer på hjemmesiden. Jeg gør en del for at slippe for dem, men på min standard browser på arbejdet, der bliver jeg eksponeret hvis jeg lige checker nyhedsstrømmen, mens compileren snurrer. Jeg faldt over ovenstående reklame. Jeg havde netop skrevet et indlæg på min blog om Schukostik og så kom denne. VIA efteruddannelse har fået lavet et reklamefoto, hvor der bliver slået på metaforen, at man sætter stikket i. I min kontekst kan jeg simplethen ikke lade være med at få øje på, at det er en dansk stikkontakt uden jord, som man forsøger, at sætte et Schukostik i. Det kender vi jo allesammen effekten af: man mangler jordforbindelsen. Det var nok ikke lige den metafor VIA efteruddannelse gik efter. Stikket er desuden også drevet 90 grader i forhold til vanlig praksis.
8. april, 2014
1 kommentar »
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Nu bliver vittigheder sjældent bedre af at man forklarer dem. Jeg gjorde VIA opmærksomme på annoncen uden jordforbindelse og fik dette svar:
———————
Hej Andreas
Tak for din interesse for vores kampagne.
Formålet med marketing er først og fremmest at fange modtagernes opmærksomhed. Derfor behøver de anvendte billeder ikke nødvendigvis at være hverken realististke eller videnskabeligt funderede.
Og i dette tilfælde er installationen jo nærmest absurd – men den retter fokus på hvordan vi anvender vores ressourcer – og hvilke krav det stiller til jer som fagfolk.
Med venlig hilsen / Best regards
Karen Lebeck
Fagansvarlig, Markedsføring
VIA Kommunikation
———————
Jeg synes nu stadig at man kan stille som krav til fagfolk, at de kan sikre jordforbindelsen. Og hvad er egentlig det underlige i stikkontakter på birketræer?
Kommentar by andreas — 9. april, 2014 @ 21:31